دانلود نرم افزارهای فارسی DOS

اگر از ویندوز 7، 8 یا حتی 10 استفاده می‌کنید باید بدانید که این کار به سادگی امکان پذیر است.  اگر ویندوز شما، 64 بیتی است، به برنامه‌ای نیاز دارید تا بتواند سیستم عامل داس را درون ویندوز اجرا کند. البته نگران نباشید، این کار آن چنان که به نظر می‌رسد سخت نیست. تنها کافی است برنامه TDOSPlus را دانلود و نصب کنید.
وقتی TDOSPlus را لود کنید، محیط DOS، در یک پنجره مجزا نمایش داده می‌شود. شما باید برای اجرای برنامه پایگاه داده، یکی از کلیدهای صفحه کلید و برای خارج شدن از آن کلید صفر را بزنید تا بتوانید به محیط داس دسترسی پیدا کنید. اگر اندازه پنجره TDOSPlus خیلی بزرگ است و موجب ناراحتی شما می‌شود، می‌توانید با فشار دادن کلید Win-F11 آن‌را کوچک کنید. در صورتی که اندازه پنجره بیش از حد کوچک شده، می‌توانید با زدن کلید Win-F12 آن‌را مجددا بزرگ کنید.
با این نرم افزار نه تنها می توانید نرم افزار های تحت DOS خارجی را در ویندوز 64 بیتی اجرا کنید، بلکه می توانید نرم افزارهای تحت داس فارسی با کد پیج های ایران سیستم و سایه را هم اجرا کنید.
کد پیج های نرم افزارهای تحت داس بسیار متفاوت هستند، و اگر درست مدیریت نشوند نمایش صحیح محیط نرم افزار تحت DOS فارسی ، در دسترس شما قرار نخواهد داشت.
در این تصویر وضعیتی را مشاهده می کنید که در آن کدپیج بدرستی مدیریت نشده!:
همانطور که مشاهده می کنید این وضعیت بسیار آزار دهنده است.
در تصویر زیر وضعیتی را مشاهده می کنید که در آن کدپیج بدرستی مدیریت شده است.

از مرایای دیگر این نرم افزار مدیریت چاپ های نرم افزارهای تحت DOS است.
نرم افزارهای تحت DOS فقط چاپگرهای با پورت LPT را می شناختند در آن زمان پورت USB وجود نداشته. اکنون بر عکس شده است، اکثر پرینترها دارای فقط پورت USB هستند و به ندرت پرینتری پیدا می شود که علاوه بر پورت USB پورت LPT هم داشته باشد.
با نرم افزار TDOSPlus   می توانید چاپگر پیشفرض ویندوز را به عنوان چاپگر نهایی برنامه تحت DOS خود قرار دهید.
چاپگر ویندوز می تواند چاپگر حقیقی با پورت USB و یا حتی یک چاپگر مجازی مثل Print2PDF و یا XPS باشد.
 در اینجا هم (یعنی در چاپ گزارش های نرم افزارهای تحت DOS) توانایی نرم افزار TDOSPlus  در مدیریت کد پیج سایه و ایران سیستم موجب راحتی کار شما می شود.