دانلود نرم افزارهای فارسی DOS

فایل را از لینک زیر دانلود کنید:


توضیح نحوه استفاده:

پس از دانلود فایل، فایل را از حالت فشرده خارج کنید.

فایلهای فشرده پس از باز کزدن به شرح زیر هستند:

1- فایل اجرایی به نام DCF.EXE

2- سه فایل به نام های 

    DOS622D1.DCF

    DOS622D2.DCF

    DOS622D3.DCF


سه فایل  با پسوند DCF، مورد استفاده نرم افزار DCF.EXE خواهند بود.

برای کپی کردن فایل ها سیستم عامل DOS نیاز است که رایانه دارای فلاپی درایور باشد.


اگر برای اجرای نرم افزار DCF.EXE در رایانه و ویندوز 64 بیتی مشکل داشته باشید می توانید از نرم افزار TDOS+8 برای اجرای محیط CMD استفاده کنید.

این نرم افزار فررصتی را فرهم م یکند که بتوانید نرم افزار DCF.EXE را در ویندوز 64 بیتی اجرا کنید، تا بتوانید فلاپی دیسک های سیستم عامل DOS را در رایانه ای که دارای ویندوز است، بسازید.

پس از ساخت 3 فلاپی دیسک سیستم عامل داس، وقت آن است که در رایانه ای که قصد دارید روی آن سیستم عامل DOS را نصب کنید، بپردازیدو توسط فلاپی درایو و سه دیسکت تولید شده، اینکار ار انجام دهید.


سیستم عامل داس نه تنها هم اکنون نیز در ویندوز های امروزی مانند 7 و 8 و 8.1 و 10 کاربرد دارد، بلکه به عنوان یک سیستم عامل پایه برای سایر ویندوز های قدیمی بوده است، به عبارتی می توان گفت پایه ویندوز های 3 و 3.1 و 3.11 و 95 و 98 سیستم عامل DOS بوده است.

یعنی ابتدا باید سیستم عامل DOS نصب شود و سپس باید برای نصب سیستم عامل های نامبرده اقدام کرد.


یکی از محدودیتهایی که سیستم عامل DOS داشته، حداکثر سایز پارتیشنی بوده که می توانسته مدیریت کند.

این خاصیت (یعنی اینکه پارتیشنی که می تواند حاوی سیستم عامل DOS باشد تنها باید 2 گیگ ظرفیت داشته باشد)، باعث شده است در نصب چند سیستم عامل بر روی یک رایانه، دیگر به نصب DOS توجهی نشود، چرا که 2 گیگ برای یک پارتیشن بسیار کمتر از مقدار فضایی است که برای نصب سیستم های مستقل از DOS مانند ویندز XP و غیرو نیاز است.